Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Zawonia
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Zamówienia publiczne - ogłoszenia Zamówienia publiczne - ogłoszenia


Wyjaśnienie treści SIWZ nr 1: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Pstrzejowice – dojazdowej do gruntów rolnych

Zawonia, 21 kwietnia 2016 r.
GPI.272.1.2016 PST 
 
 
Do wszystkich Wykonawców
 
 
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na:
 
1. „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Pstrzejowice – dojazdowej do gruntów rolnych”
 
WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ  NR 1
 
Gmina Zawonia działając zgodnie z art. 38 ust. 1, 2  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity – Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na:
 
1. „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Pstrzejowice – dojazdowej do gruntów rolnych”
 
Pytanie:
 
1. Dotyczy przedmiaru robót pozycja nr 1 d.1 - Prosimy o informację jaką ilość należy przyjąć w ofercie? 
Czy ma być to ilość 0,703 km czy 0,7 km.
2. Dotyczy przedmiaru robót pozycja nr 7 d.2 - Prosimy o informację jaką ilość należy przyjąć w ofercie?
Czy ma być to ilość 0,12 ha czy 0,1 ha.
3. Prosimy o informację – czy w ramach wykonania przebudowy drogi gminnej należy wykonać oznakowanie poziome. Jeżeli tak, to w jakiej technologii należy je wykonać?
4. Prosimy o informacje czy rozliczenie końcowe będzie miało charakter ryczałtowy czy rozliczenie nastąpi kosztorysem powykonawczym tj. obmiarowo?
5. Dotyczy SIWZ, pkt. 23 – Prosimy o korektę skali punktów dla kryterium okresu gwarancji 60 miesięcy.
6. Prosimy o informację, czy w przypadku wykonania większej ilości robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia zostaną one rozliczone powykonawczo zgodnie ze stanem faktycznym?
7. Czy roboty budowlane będą prowadzone na podstawie zgłoszenia czy też na podstawie pozwolenia na budowę. Prosimy o udostępnienie zgłoszenia lub pozwolenia na budowę.
8. W której pozycji przedmiaru robót należy uwzględnić utylizację robót ziemnych pochodzących z nadmiaru gruntu z korytowania?
9. Czy Zamawiający wymaga wdrożenia Organizacji Ruchu Zastępczego na czas prowadzenia robót? 
10. Czy Zamawiający posiada projekt Organizacji Ruchu Zastępczego na czas prowadzenia robót?
11. Prosimy o informację, w którą pozycję kosztorysu ofertowego należy wliczyć koszty wykonania, wdrożenia i utrzymania organizacji ruchu zastępczego?
12. Czy Zamawiający wskaże miejsce transportu urobku pochodzącego z robót ziemnych? Zgodnie z poz. przedmiaru robót nr 2 d.1 i 3 d.1 jest to wywóz odległość 3 km.
13. Czy  Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających lub dodatkowych?
14. Prosimy o podanie rodzaju lepiszcza do skropienia warstw konstrukcyjnych - emulsja asfaltowa czy asfalt drogowy? A także wymaganą ilość skropienia (kg/m2).
15. Prosimy o potwierdzenie, że skropienie zgodnie z przedmiarem robót poz. nr 20 d.6 należy wykonać tylko po warstwie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20 cm.
16. Prosimy o zmianę zapisów SIWZ, pkt. 20 na „Kosztorys ofertowy należy obliczyć jako wyceniony przedmiar robót. Kosztorys winien być sporządzony metodą uproszczoną na bazie załączonego przedmiaru robót – załącznika nr 7 do oferty”.
17. Czy należy wykonać ścinkę poboczy gruntowych?
18. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania warstwy podbudowy zasadniczej (poz. przedmiaru robót nr 18d.5) z kruszywa łamanego 0/31,5mm gr.20cm spełniającej wymogi WT-4 2010 Mieszanki niezwiązane do dróg krajowych – jako rozwiązania zamiennego do przedstawionego w dokumentacji projektowej tj. z kruszywa 0/63mm?
19. W  odniesieniu do postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie terminu złożenia i otwarcia ofert, który określono na dzień 26.04.2016, biorąc pod uwagę ilość pytań i na dzień dzisiejszy niewiadomych, a także ze względu na wymóg załączenia kosztorysu w formie szczegółowej zwracamy się z prośbą o zmianę ustalonego terminu i wydłużenie czasu przygotowania ofert co najmniej 7 dni, co pozwoli Wykonawcom na rzetelne przygotowanie wycen ofertowych.
20. Czy istnieje możliwość zastosowania do warstw bitumicznych asfaltu 35/50 zamiast asfaltu D 50/70?
21. Czy Zamawiający dopuszcza projektowanie mieszanek mineralno asfaltowych w oparciu o normę PN-EN 13108-1, która spełnia wymagania stawiane w WT:2014?
22. Prosimy o podanie kategorii ruchu dla przebudowywanego odcinka drogi.
23. Prosimy o zmianę zapisów Wzoru Umowy § 4.; pkt. 1; ppkt. 1 i wydłużenie okresu do 7 dni.
24. W której pozycji przedmiaru robót należy uwzględnić koszt wykonania drenażu rurowego PCV fi 125 w otulinie z geowłókniny w hm 240 do 490 terenu po stronie południowej.
25. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności – w opisie technicznym należy wykonać drenaż rurowy PCV fi 125 w otulinie z geowłókniny, natomiast na planie sytuacyjnym opisano wykonanie czynności jako „drenaż ø100”.
 
Odpowiedź:
Ad. 1
0,703 km. 
Ad. 2.
0,12 ha. 
Ad. 3. 
Nie.
Ad. 4.
Rozliczenie robót nastąpi kosztorysem powykonawczym.
Ad. 5. 
Minimalny okres gwarancji 36 miesięcy - 0 punktów. 
Okres gwarancji 48 miesięcy - 5 punktów.
Okres gwarancji 60 miesięcy - 10 punktów.
Ad. 6.
Roboty zostaną rozliczone powykonawczo.
Ad. 7. 
Roboty budowlane będą prowadzone na podstawie zgłoszenia, skan  zgłoszenia oraz pismo Starostwa Powiatowego w Trzebnicy o braku sprzeciwu w załączeniu.
Ad. 8.
W żadnej.
Ad. 9. 
Tylko prac przy skrzyżowaniu z drogą powiatową i  w obrębie zabudowań w hm 0 do hm100.
Ad. 10.
Nie.
Ad. 11. 
Według specyfikacji każda pozycja powinna zawierać  koszt oznakowania  w cenie jednostkowej.
Ad. 12.
Miejscowość Sucha Wielka.
Ad. 13.
Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.
Roboty dodatkowe zgodnie z zapisem § 8 pkt 3 wzoru umowy.
Ad. 14.
Emulsja kationowa  szybko rozpadowa  65%. Dla warstwy podbudowy w ilości  0,5 kg/m2, dla warstwy wiążącej  w ilości 0,3 kg/m2.
Ad. 15. 
Wymagane jest skropienie również wykonanej warstwy wiążącej, przed układaniem warstwy ścieralnej. 
Proszę koszt skropienia uwzględnić w cenie jednostkowej warstwy ścieralnej. 
Ad. 16.
Tak. Zamawiający zmienia zapisy SIWZ, pkt. 20
Ad. 17.
Nie. Przegotowanie podłoża pod utwardzone pobocze uwzględnione jest w robotach ziemnych. 
Ad. 18.
Tak. 
Ad. 19.
Tak. Zamawiający zmienia termin złożenia i otwarcia ofert na 29.04.2016 r., ogłoszenie o zmianie terminu zostało umieszczone na stronie BZP oraz BIP Zawonia. 
Ad. 20.
Nie.
Ad. 21. 
Tak. 
Ad. 22.
KR1. 
Ad. 23. 
Tak. Zamawiający zmienia termin rozpoczęcia robót z „w ciągu 5” na „w ciągu 7” dni po zawarciu umowy.
Ad. 24.
W poz. nr 10 drenaż fi 100 w otulinie z geowłókniny  długość drenażu 270 m. Lokalizacja hm 240 do hm  510 przy  prawej krawędzi drogi. 
Ad. 25. 
Jak w p.24 i  wg. rysunku nr 1 projekt zagospodarowania terenu.
 


data wytworzenia2016-04-22
data udostępnienia2016-04-22
sporządzone przez
opublikowane przezPiotr Lis
ilość odwiedzin275
rejestr zmianzobacz »
Urząd Gminy Zawonia, Trzebnicka 11 , 55-106 Zawonia, tel.: 71 312 81 82, 71 312 81 93, fax: 71 312 95 59, urzad@zawonia.pl, www.zawonia.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@