Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Zawonia
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
Znajdujesz się w: strona główna / obsługa
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Obsługa BIP Obsługa BIP
Biuletyn zawiera i udostępnia dane podmiotu i informacje dotyczące statusu prawnego lub formy prawnej podmiotu, organizacji oraz przedmiotu działalności i kompetencji podmiotu, organów podmiotu i osobach sprawujących w nich funkcje oraz ich kompetencjach, strukturze własnościowej podmiotu, majątku, którym dysponuje, informacje o zasadach funkcjonowania podmiotu, w tym o trybie działania władz i ich jednostek organizacyjnych, trybie działania w zakresie wykonywania zadań publicznych, działalności w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej, sposobach stanowienia aktów publicznoprawnych, sposobach przyjmowania i załatwiania spraw, prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach oraz o sposobach i zasadach udostępniania danych w nich zawartych. Aby ułatwić Państwu poruszanie się po strukturze Biuletynu poniżej przedstawiamy instrukcję obsługi Biuletynu.

Struktura menu
Po lewej stronie znajduję się menu nawigacyjne składające się z dowolnej liczby sekcji, zorganizowane przez redaktorów Biuletynu w sposób umożliwiający optymalny dostęp do zawartych treści. Każda sekcja może składać się z dowolnej liczny zakładek ułożonych kaskadowo (menu wielopoziomowe). Zakładki natomiast mogą zawierać następujące typy danych (opisane szczegółowo poniżej): informacje, aktualności, karty informacyjne usług, system informacji o środowisku, rejestr zmian, ostatnie zmiany zawartości, redakcja, administracja.

Informacje
W ramach takich zakładek znajdują się informacje, które udostępnia podmiot. Są one pogrupowane na poszczególne działy, np.: Prawo, Gospodarka, Urząd, Jednostki itp. Po wybraniu dowolnego z działów wyświetlana jest informacja, która znajduje się w ramach tego działu. W dowolnym momencie można wydrukować wyświetloną informację korzystając z opcji "drukuj stronę", wysłać e-mailem korzystając z opcji "powiadom znajomego" wybierając odpowiedni przycisk znajdujący się nad informacją.

Aktualności
W tych zakładkach znajdują się informacje o charakterze czasowym, np. zamówienia publiczne, obwieszczenia, komunikaty, ogłoszenia. Treści prezentowane są w postaci listy - domyślnie bieżących aktualności. Istnieje również możliwość przeglądania aktualności archiwalnych z danego działu - o ile takie istnieją. Umożliwia to przycisk "archiwum" znajdujący się pod listą. Aktualności można również sortować wg wielu kryteriów. Wybranie konkretnej wiadomości z listy spowoduje jej wyświetlenie - uzyskuje się to poprzez kliknięcie w tytuł aktualności lub za pomocą przycisku linku "czytaj całość". Również tutaj dostępne są opcje "drukuj stronę" i "powiadom znajomego".

Karty informacyjne usług
W tej zakładce znajdują się informacje o sprawach, które można złożyć w urzędzie. Są one pogrupowane na poszczególne działy. Po wybraniu działu pojawi się spis wszystkich kart informacyjnych w danym dziale. Wybranie konkretnej pozycji z listy spowoduje jej wyświetlenie. Również tutaj dostępne są opcje "drukuj stronę", "powiadom znajomego".

System Informacji o Środowisku (SIOS)
Jest to specjalny podsystem Biuletynu, mający za zadanie prezentowanie informacji dotyczących zdarzeń związanych z ochroną środowiska pogrupowanych według rodzajów, tematów oraz lat, z możliwością sortowania ich według jednego z wskazanych kryteriów oraz opcjonalnie dodatkowego wyszukiwania. Również tutaj dostępne są opcje "drukuj stronę", "powiadom znajomego".

Rejestr zmian
Jest to szczegółowy rejestr wszelkich modyfikacji informujący o wszelkich modyfikacjach dowolnego rodzaju treści zamieszczonych w Biuletynie. Rejestr prezentuje informacje dotyczące zmian w sposób chronologiczny. Wybranie konkretnego wpisu (za pomocą linku "szczegóły" znajdującego się pod wpisem) powoduje wyświetlenie modyfikowanej treści (jej stanu po dokonaniu edycji/modyfikacji). Również tutaj dostępne są opcje "drukuj stronę", "powiadom znajomego".

Ostatnie zmiany zawartości
Pełni rolę podobną do rejestru zmian, z tym, że zawiera wyłącznie informacje dotyczące ostatnich modyfikacji. Również tutaj dostępne są opcje "drukuj stronę", "powiadom znajomego".

Redakcja
Jest to lista redaktorów Biuletynu odpowiedzialnych za wprowadzanie, edycję, zatwierdzanie oraz publikowanie wszelkich treści w jego ramach. Również tutaj dostępne są opcje "drukuj stronę", "powiadom znajomego".

Moduł wyszukiwania
Moduł ten służy do szybkiego wyszukiwania treści na stronach Biuletynu. Po wpisaniu w polu edycyjnym poszukiwanego zwrotu i naciśnięciu klawisza "szukaj" zostaną odnalezione wszystkie aktualne Informacje, Procedury i aktualności w których występuje wpisany zwrot.

Administracja
W ramach tego menu znajduję się panel administracyjny dostępny dla uprawnionych użytkowników po podaniu hasła dostępu.

Urząd Gminy Zawonia, Trzebnicka 11 , 55-106 Zawonia, tel.: 71 312 81 82, 71 312 81 93, fax: 71 312 95 59, urzad@zawonia.pl, www.zawonia.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@