Biuletyn zawiera i udostępnia dane podmiotu i informacje dotyczące statusu prawnego lub formy prawnej podmiotu, organizacji oraz przedmiotu działalności i kompetencji podmiotu, organów podmiotu i osobach sprawujących w nich funkcje oraz ich kompetencjach, strukturze własnościowej podmiotu, majątku, którym dysponuje, informacje o zasadach funkcjonowania podmiotu, w tym o trybie działania władz i ich jednostek organizacyjnych, trybie działania w zakresie wykonywania zadań publicznych, działalności w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej, sposobach stanowienia aktów publicznoprawnych, sposobach przyjmowania i załatwiania spraw, prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach oraz o sposobach i zasadach udostępniania danych w nich zawartych. Aby ułatwić Państwu poruszanie się po strukturze Biuletynu poniżej przedstawiamy instrukcję obsługi Biuletynu.
Struktura menu
Po lewej stronie znajduję się menu nawigacyjne składające się z dowolnej liczby sekcji, zorganizowane przez redaktorów Biuletynu w sposób umożliwiający optymalny dostęp do zawartych treści. Każda sekcja może składać się z dowolnej liczny zakładek ułożonych kaskadowo (menu wielopoziomowe).
Zakładki natomiast mogą zawierać następujące typy danych (opisane szczegółowo poniżej): informacje, aktualności, karty informacyjne usług, system informacji o środowisku, rejestr zmian, ostatnie zmiany zawartości, redakcja, administracja.
Informacje
W ramach takich zakładek znajdują się informacje, które udostępnia podmiot. Są one pogrupowane na poszczególne działy, np.: Prawo, Gospodarka, Urząd, Jednostki itp. Po wybraniu dowolnego z działów wyświetlana jest informacja, która znajduje się w ramach tego działu.
W dowolnym momencie można wydrukować wyświetloną informację korzystając z opcji "drukuj stronę", wysłać e-mailem korzystając z opcji "powiadom znajomego" wybierając odpowiedni przycisk znajdujący się nad informacją.
Aktualności
W tych zakładkach znajdują się informacje o charakterze czasowym, np. zamówienia publiczne, obwieszczenia, komunikaty, ogłoszenia. Treści prezentowane są w postaci listy - domyślnie bieżących aktualności. Istnieje również możliwość przeglądania aktualności archiwalnych z danego działu - o ile takie istnieją. Umożliwia to przycisk "archiwum" znajdujący się pod listą. Aktualności można również sortować wg wielu kryteriów.
Wybranie konkretnej wiadomości z listy spowoduje jej wyświetlenie - uzyskuje się to poprzez kliknięcie w tytuł aktualności lub za pomocą przycisku linku "czytaj całość". Również tutaj dostępne są opcje "drukuj stronę" i "powiadom znajomego".
Karty informacyjne usług
W tej zakładce znajdują się informacje o sprawach, które można złożyć w urzędzie. Są one pogrupowane na poszczególne działy. Po wybraniu działu pojawi się spis wszystkich kart informacyjnych w danym dziale. Wybranie konkretnej pozycji z listy spowoduje jej wyświetlenie. Również tutaj dostępne są opcje "drukuj stronę", "powiadom znajomego".
System Informacji o Środowisku (SIOS)
Jest to specjalny podsystem Biuletynu, mający za zadanie prezentowanie informacji dotyczących zdarzeń związanych z ochroną środowiska pogrupowanych według rodzajów, tematów oraz lat, z możliwością sortowania ich według jednego z wskazanych kryteriów oraz opcjonalnie dodatkowego wyszukiwania. Również tutaj dostępne są opcje "drukuj stronę", "powiadom znajomego".
Rejestr zmian
Jest to szczegółowy rejestr wszelkich modyfikacji informujący o wszelkich modyfikacjach dowolnego rodzaju treści zamieszczonych w Biuletynie.
Rejestr prezentuje informacje dotyczące zmian w sposób chronologiczny. Wybranie konkretnego wpisu (za pomocą linku "szczegóły" znajdującego się pod wpisem) powoduje wyświetlenie modyfikowanej treści (jej stanu po dokonaniu edycji/modyfikacji). Również tutaj dostępne są opcje "drukuj stronę", "powiadom znajomego".
Ostatnie zmiany zawartości
Pełni rolę podobną do rejestru zmian, z tym, że zawiera wyłącznie informacje dotyczące ostatnich modyfikacji. Również tutaj dostępne są opcje "drukuj stronę", "powiadom znajomego".
Redakcja
Jest to lista redaktorów Biuletynu odpowiedzialnych za wprowadzanie, edycję, zatwierdzanie oraz publikowanie wszelkich treści w jego ramach. Również tutaj dostępne są opcje "drukuj stronę", "powiadom znajomego".
Moduł wyszukiwania
Moduł ten służy do szybkiego wyszukiwania treści na stronach Biuletynu. Po wpisaniu w polu edycyjnym poszukiwanego zwrotu i naciśnięciu klawisza "szukaj" zostaną odnalezione wszystkie aktualne Informacje, Procedury i aktualności w których występuje wpisany zwrot.
Administracja
W ramach tego menu znajduję się panel administracyjny dostępny dla uprawnionych użytkowników po podaniu hasła dostępu.