Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Zawonia
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
Znajdujesz się w: strona główna  / MENU DOLNE  / Przydatne informacje  / Rejestr zmian
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Rejestr zmian Rejestr zmian
Przeniesienie aktualoności: 'Wyjaśnienie treści SIWZ nr 1: Polepszenie parametrów technicznych drogi powiatowej nr 1335D Zawonia-Budczyc1'
z: MENU GŁÓWNE \ Zamówienia publiczne / Przetargi
do: MENU GŁÓWNE \ Zamówienia publiczne / Przetargi \ Zamówienia publiczne - ogłoszenia




Zawonia, 28 września 2015 r.

SIN.272.31.2015 ZB 

Do wszystkich Wykonawców

 

Dotyczy:        postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na:

 

  1.  „Polepszenie parametrów technicznych drogi powiatowej nr 1335D Zawonia-Budczyce” 

WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ  NR 1 

Gmina Zawonia działając zgodnie z art. 38 ust. 1, 2  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity – Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późniejszymi zmianami), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: 

  1. „Polepszenie parametrów technicznych drogi powiatowej nr 1335D Zawonia-Budczyce” 

Pytanie: 

  1. Czy Zamawiający posiada zatwierdzony projekt Organizacji Ruchu Zastępczego na czas prowadzenia robót? Jeśli tak, to prosimy o jego zamieszczenie w dokumentach przetargowych wraz z kompletem uzgodnień.
  2. W przypadku braku przez Zamawiającego projektu Organizacji Ruchu Zastępczego na czas prowadzenia robót, prosimy o informację – w jakiej jednostce uzgadniającej należy ten projekt zatwierdzić.
  3. Prosimy o informację, w którą pozycję kosztorysu ofertowego należy wliczyć koszty wykonania, wdrożenia i utrzymania organizacji ruchu zastępczego?
  4. Prosimy o podanie szerokości projektowanych poboczy.
  5. Prosimy o zamieszczenie w materiałach przetargowych Specyfikacji Technicznych Wykonania   i Odbioru  Robót do których Zamawiający odwołuje się w treści Wzoru Umowy § 1, pkt. 1.
  6. Prosimy o zmianę zapisów Wzoru Umowy § 16; pkt. 2; ppkt. 4 i wydłużenie okresu do 7 dni.
  7. Prosimy o jednoznaczne wyjaśnienie rozbieżności oraz zmianę zapisów treści Wzoru Umowy § 17 dot. realizacji robót budowlanych własnymi siłami. Zgodnie z treścią SIWZ – pkt.25 oraz załącznikiem nr 1 do oferty – pkt. 7 dopuszczalne jest zlecenie robót podwykonawcom.
  8. Dotyczy SIWZ, pkt. 23 – Prosimy o korektę skali punktów dla kryterium okresu gwarancji 60 miesięcy.
  9. Prosimy o informację, czy w przypadku wykonania większej ilości robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia zostaną one rozliczone powykonawczo zgodnie ze stanem faktycznym?
  10. Prosimy o informacje czy rozliczenie końcowe będzie miało charakter ryczałtowy czy rozliczenie nastąpi kosztorysem powykonawczym tj. obmiarowo?
  11. Czy Zamawiający posiada dokumentację niweletę drogi? Jeśli tak, prosimy o jej zamieszczenie w dokumentach przetargowych.
  12. Prosimy o informację – czy w ramach wykonania przebudowy drogi powiatowej należy wykonać oznakowanie poziome. Jeżeli tak, to w jakiej technologii należy je wykonać?
  13. Prosimy o informację – czy w ramach wykonania przebudowy drogi powiatowej oznakowanie pionowe należy wykonać w całości z nowego materiału, czy przewidzieć słupki i tablice znaków z materiałów pochodzących z demontażu?
  14. W której pozycji przedmiaru robót należy przewidzieć i ująć w wycenie demontaż znaków drogowych? Prosimy o korektę przedmiaru robót.
  15. W jaki sposób należy zagospodarować znaki pochodzące z demontażu?
  16. Czy roboty budowlane będą prowadzone na podstawie zgłoszenia czy też na podstawie pozwolenia na budowę. Prosimy o udostępnienie zgłoszenia lub pozwolenia na budowę.
  17. Czy Zamawiający posiada informację pod kątem składu mieszanki bitumicznej istniejącej nawierzchni (lepiszczem jest asfalt czy smoła)? Jeśli tak, prosimy o jego zamieszczenia w dokumentach przetargowych.
  18. W której pozycji przedmiaru robót należy uwzględnić utylizację robót ziemnych pochodzących  z nadmiaru gruntu z korytowania?
  19. Czy Zamawiający wskaże miejsce składowania nadmiaru gruntu z korytowania? Zgodnie z poz. przedmiaru robót nr 8 d.1 i 9 d.1 jest to wywóz odległość5 km.
  20. Czy Zamawiający wskaże miejsce składowania destruktu bitumicznego pochodzącego z frezowania? Zgodnie z poz. przedmiaru robót nr 2 d.1 jest to wywóz odległość1 km.
  21. Czy Wykonawca powinien przewidzieć koszty utylizacji destruktu pochodzącego z frezowania?
  22. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności dot. siatki zaprojektowanej jako warstwa przeciwspękaniowej, w przedmiarze robót opisano jako z włókna szklanego natomiast w opis technicznym, na przekrojach konstrukcyjnych i SIWZ opisano jako siatka z włókna węglowego.
  23. Prosimy o podanie parametrów siatki przeciwspękaniowej.
  24. Podczas przeprowadzonej wizji lokalnej w terenie stwierdzono bardzo zły stan barier nie spełniających obecnych wymogów technicznych, dlatego też w/w bariery nie nadają się do ponownego montażu. Prosimy o zmianę materiału na nowy.
  25. Czy  Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających lub dodatkowych?
  26. Czy Wykonawcy, który jest gwarantem na całość robót stanowiących przedmiot umowy zostaną wyłączone roboty na które Wykonawca nie może udzielić gwarancji ze względu na stan materiałów wbudowanych z demontażu(np. bariery energochłonne)?
  27. Opis techniczny, pkt. 3.3 Odwodnienie – Prosimy o podanie długości wykonania krawężników obniżonych (światło krawężnika do4 cmponad nawierzchnię) znajdujących się na wjazdach i odcinkach gdzie przy wymijaniu się pojazdów może dochodzić do najeżdżania. W której pozycji przedmiaru robót należy wkalkulować ten koszt?
  28. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania warstwy podbudowy zasadniczej (poz. przedmiaru robót nr 20 d.2) z kruszywa łamanego 0/31,5mm gr.20cm spełniającej wymogi WT-4 2010 Mieszanki niezwiązane do dróg krajowych – jako rozwiązania zamiennego do przedstawionego w dokumentacji projektowej tj. z kruszywa 0/63mm?
  29. Prosimy o wskazanie w której pozycji przedmiaru robót należy wkalkulować koszt utwardzenia i uzupełnienia poboczy kruszywem łamanym frakcji 0/31,5 lub frezu o gr.15 cm.
  30. Prosimy o jednoznaczne wyjaśnienie rozbieżności dot. ilości skropienia emulsją kationową szybko rozpadową – Przedmiar robót poz. nr 16 d.2 oraz 24 d.2 określa ilość 0,3 kg/m2 natomiast dokumentacja projektowa – przekroje konstrukcyjne określają tę ilość 0,5 do 0,8 kg/m2.
  31. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany materiału projektowanego pod nawierzchnię  z kostki brukowej betonowej tj. zamiast podsypki cementowo-piaskowej miał kamienny?
  32. Prosimy o wskazanie lokalizacji oczyszczenia przepustów zgodnie z przedmiarem robót poz. nr 41 d.4.
  33. Prosimy o zamieszczenie przekroju konstrukcyjnego studni chłonnej.
  34. W związku z koniecznością montażu barier energochłonnych prosimy o zamieszczenie szczegółowego rysunku technicznego dla odcinka prostego oraz zakończenie bariery.
  35. Dotyczy przedmiaru robót, poz. nr 2 d.1. Prosimy o szczegółowe wskazanie lokalizacji wykonania przedmiotowej pozycji.
  36. Dotyczy przedmiaru robót, poz. nr 4 d.1. Prosimy o szczegółowe wskazanie lokalizacji wykonania przedmiotowej pozycji.
  37. Dotyczy przedmiaru robót, poz. nr 11 d.1. Prosimy o szczegółowe wskazanie lokalizacji wykonania przedmiotowej pozycji.
  38. W przedmiarze robót brak pozycji dot. wykonania skropienia międzywarstwowego po warstwie wiążącej.  Prosimy o uzupełnienie pozycji w przedmiarze robót.
  39. Prosimy o korektę przedmiaru robót – pozycja nr 26 d.2 występuje ponownie jako pozycja nr 28 d.2.
  40. Dotyczy przedmiaru robót, poz. nr 31 d.1. Prosimy o szczegółowe wskazanie lokalizacji wykonania przedmiotowej pozycji.
  41. Dotyczy przedmiaru robót, poz. nr 32 d.1. Prosimy o szczegółowe wskazanie lokalizacji wykonania przedmiotowej pozycji.
  42. Dotyczy przedmiaru robót, poz. nr 33 d.1. Prosimy o szczegółowe wskazanie lokalizacji wykonania przedmiotowej pozycji.
  43. W  odniesieniu do  postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie terminu złożenia i otwarcia ofert, który określono na dzień 29.09.2015, biorąc pod uwagę ilość pytań i na dzień dzisiejszy niewiadomych, a także ze względu na wymóg załączenia kosztorysu w formie szczegółowej zwracamy się z prośbą o zmianę ustalonego terminu i wydłużenie czasu przygotowania ofert co najmniej 7 dni, co pozwoli Wykonawcom na rzetelne przygotowanie wycen ofertowych.
  44. Prosimy o zmianę zapisów SIWZ, pkt. 20 na „Kosztorys ofertowy należy obliczyć jako wyceniony przedmiar robót. Kosztorys winien być sporządzony metodą uproszczoną na bazie załączonego przedmiaru robót – załącznika nr 7 do oferty”. 

Odpowiedź:

Ad. 1.

Nie. Opracowanie i zatwierdzenie projektu oraz wyniesienie oznakowania w terenie  w gestii Wykonawcy .

Ad. 2.

Organem zarządzającym ruchem dla tej drogi jest Starosta Trzebnicki.

Ad. 3.

Według specyfikacji cena jednostki obmiarowej winna  zawierać oznakowanie robót.

Ad. 4.

Szerokość projektowanych  poboczy, zmienna  od 0,5 do 1,0 m, średnio 0,75 m.

Ad. 5.

W załączeniu Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót.

Ad. 6.

Tak. § 16; pkt. 2; ppkt. 4  otrzymuje brzmienie: „Wykonawca  bez  uzasadnionej  przyczyny  nie  rozpoczął  wykonywania  robót  w  okresie  7  dni  o  daty przekazania  protokołem  terenu   robót.

Ad. 7.

Zamawiający zmienia treść § 17 wzoru umowy, zgodnie z zapisami SIWZ pkt. 25.

Ad. 8.

Minimalny okres gwarancji 36 miesięcy - 0 punktów.

Okres gwarancji 48 miesięcy - 5 punktów.

Okres gwarancji 60 miesięcy - 10 punktów.

Ad. 9.

Roboty zostaną one rozliczone powykonawczo.

Ad. 10.

Rozliczenie robót nastąpi kosztorysem powykonawczym.

Ad. 11.

Nie.

Ad. 12.

Nie.

Ad. 13.

Znaki nadające się do dalszego użytku  oraz słupki posiadające odpowiednie wysokości należy pozostawić .

Przewidywany planowany odzysk znaków i słupków   7 szt.

Ad. 14.

Wskazane w przedmiarze ilości znaków należy wycenić łącznie montaż  z  demontażem.

Ad. 15.

Przekazać do Zarządu Dróg Powiatowych w Trzebnicy

Ad. 16.

Roboty budowlane będą prowadzone na podstawie zgłoszenia, skan zgłoszenia w załączeniu.

Ad. 17.

Nie. 

Ad. 18.

W pozycji  nr 8 przedmiaru robót, wykonie wykopu z wywozem i kosztami składowania.

Ad. 19.

Plac przy Składowisku Odpadów Komunalnych w Skotnikach.

Ad. 20.

W  obrębie placu budowy  materiał przewidziany do ponownego wykorzystania do utwardzenia poboczy.

Ad. 21.

Nie.

Ad. 22.

Siatka przeciwspękaniowa, w przedmiarze  według załączonej specyfikacji.

Ad. 23.

Według załączonej specyfikacji.

Ad. 24.

W wycenie prosimy  uwzględnić nowy materiał. Elementy z demontażu do przekazania dla Zarządu Dróg Powiatowych w Trzebnicy.

Ad. 25.

Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających.

Roboty dodatkowe zgodnie z zapisem § 8 pkt 3 wzoru umowy.

Ad. 26.

Zgodnie z odpowiedzią do pytania nr 24.

Ad. 27.

Krawężniki obniżone – 261,2 mb oraz  o świetle12 cm85 mb. W pozycji nr 13 przedmiaru robót.

Ad. 28.

Tak

Ad. 29.

W pozycji nr 31 i 32.

Ad. 30.

W ilości 0,8 kg/m2  skropienie istniejącej nawierzchni i podbudowy, 0.3kg/m3 skropienie warstwy wiążącej.

Ad. 31.

Tak.

Ad. 32.

W hm 8+98.

Ad. 33.

Według opisu technicznego.

Ad. 34.

Według decyzji inżyniera kontraktu.

Ad. 35.

W hm 0+080 do 0+330 i 1+600 do 1+700  i 1+850 do 1+950, i km 2+090 do 2+180,0.

Ad. 36.

W hm 0+080 do 0+330; i km 2+090 do 2+180,0.

Ad. 37.

W km 1+100 do 1+250  uzupełnienie poboczy.

Ad. 38.

Według specyfikacji należy uwzględnić w cenie jednostkowej  warstwy wiążącej.

Ad. 39.

W pozycji nr 28 d.2.do wykonania przyjąć zerowy zakres robót.

Ad. 40.

Dotyczy utwardzenia uzupełnienia  poboczy na odcinkach poza miejscami gdzie występuje krawężnik.

Ad. 41.

Dotyczy utwardzenia poboczy na odcinkach poza terenem zabudowanym frezem z odzysku. 

Ad. 42.

Wskazanie miejsc nastąpi po wykonaniu wyrównania istniejącej  nawierzchni.

Ad. 43.

Tak. Zamawiający zmienia termin złożenia i otwarcia ofert na 02.10.2015 r., ogłoszenie o zmianie terminu zostało umieszczone na stronie BZP oraz BIP Zawonia.

Ad. 44.

Nie.

 Załącznik nr 1: SST Zawona- Budczyce  

Załącznik nr 2: Skan zgłoszenia robót

Załącznik nr 3: SST Siatka Wzmacniajaca Zawonia -Budczyce 

Załącznik nr 4: Wyjaśnienie treści SIWZ nr 1 pdf

 

 



data wytworzenia2015-09-29
data udostępnienia2015-09-29
sporządzone przez
opublikowane przezPiotr Lis
data wykonania2015-11-06
Urząd Gminy Zawonia, Trzebnicka 11 , 55-106 Zawonia, tel.: 71 312 81 82, 71 312 81 93, fax: 71 312 95 59, urzad@zawonia.pl, www.zawonia.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@