Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki. |
x |
|
Publikacja aktualności 'Wyjaśnienie treści SIWZ nr 1: '
Warszawa, dnia 28.04.2016 r.
Do wszystkich Wykonawców
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: 1. „ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY ZAWONIA”
WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ NR 1 Pełnomocnik Zamawiającego – Gminy Zawonia działając zgodnie z art. 38 ust. 1, 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity – Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: „ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY ZAWONIA” Pytanie nr 1. Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy Zamawiający, ze względów proceduralnych, wyraża zgodę na przesunięcie terminu rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej na 01.07.2016 roku z uwagi, iż termin składania ofert przewidziano na dzień 10 maja 2016 roku, czyli już po okresie umożliwiającym zgłoszenie realizacji umowy na dzień 01.06.2016r. Dopiero po podpisaniu umowy, udzieleniu pełnomocnictwa oraz uzyskaniu niezbędnych danych Wykonawca może przystąpić do czynności mających na celu zmianę sprzedawcy. W przypadku zmiany sprzedawcy (każde zgłoszenie nowej umowy) należy dokonać zgłoszenia umowy sprzedaży najpóźniej na 21 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zamówienia, zatem nie dali Państwo wystarczającego czasu na pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy. Jeśli nie zgodzicie się Państwo na zmianę terminu rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej, przedmiotowe postepowanie zostanie obarczonej wadą nie do usunięcia i będzie podlegało unieważnieniu, gdyż żaden z potencjalnych Wykonawców nie będzie mógł spełnić określonego przez Państwa warunku. Ponadto w formularzu ofertowym w pkt 3 wyszczególniony jest inny, nierealny okres wykonania zamówienia, tj. 01.05.2016r. Odpowiedź nr 1 Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że na stronie Zamawiającego zostaje zamieszczony Załącznik nr 2 do SIWZ, tj. Formularz ofertowy, którego pkt. 3 otrzymuje brzmienie: Oferujemy wykonanie zamówienia w terminie zgodnym z SIWZ, tj. w okresie od 01.06.2016 r. do 31.05.2018 r. Z przyczyn formalno-prawnych termin rozpoczęcia wykonania zamówienia może ulec zmianie z zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania zamówienia do 31.05.2018 r. Jednak nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający kupował energię elektryczną oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u OSD. Zamawiający ma zawartą Umowę sprzedaży energii elektrycznej do 30.04.2016 r., dlatego też posiada wiedzę, że w maju sprzedaż będzie realizowana przez sprzedawcę rezerwowego. Pełnomocnik Zamawiającego nie wyraża zgody na zmianę terminu rozpoczęcia zamówienia na 01.07.2016 r. i zaznacza jednocześnie, że z przyczyn formalno-prawnych, Zamawiający dopuszcza zmianę terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania zamówienia do 31.05.2018 r., jednak nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający kupował energię elektryczną oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Pytanie nr 2. Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy umowy dystrybucyjne zawarte są na czas określony czy nieokreślony? Odpowiedź nr 2 Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że Umowy o świadczenie usług dystrybucji zawarte są na czas nieokreślony. Pytanie nr 3. Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę ? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD ? PEŁNOMOCNICTWO z dnia …………………… NAZWA FIRMY ……………………….. ADRES …………………………………. NIP ……………………………………... REGON ………………………………… KRS …………………………………….. Działając w imieniu i na rzecz firmy……………………………………....................................... …………………………………………………………….…. udzielamy pełnomocnictwa na rzecz: .................................................................................................... wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w ……………………………………………………… pod numerem KRS ………………………. NIP ……………………………………. o kapitale zakładowym w całości wpłaconym w wysokości ………………………….. PLN, do dokonania następujących czynności związanych ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej:
Oświadczam(y), że: - nie istnieją żadne przeszkody uniemożliwiające rozwiązanie z dotychczasowym sprzedawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej/umowy kompleksowej, - okres obowiązywania umowy z dotychczasowym sprzedawcą zakończy się z datą …………………... Niniejszym potwierdzam(y) prawdziwość złożonych danych. Za niezgodność danych ze stanem faktycznym, która może mieć wpływ na poprawność zgłoszenia wniosku zmiany sprzedawcy oraz wynikłe z tego konsekwencje biorę całkowitą odpowiedzialność, co potwierdzam własnoręcznym podpisem. Niniejsze pełnomocnictwo udzielone zostaje na czas nieoznaczony jednak nie dłuższy niż czas obowiązywania umowy sprzedaży energii elektrycznej zawartej z …………………………… Wyrażam(y) zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów realizacji zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Podpis(y) Mocodawcy Odpowiedź nr 3 Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa zgodnego z Załącznikiem nr 4.2 do SIWZ. Pytanie nr 4. Informujemy, że dla punktów poboru energii, dla których umowa dystrybucyjna nie została zawarta na czas nieokreślony oraz braku zgody na wzór pełnomocnictwa zaproponowany przez Wykonawcę, w przypadku braku zgody na zawarcie w udzielonym pełnomocnictwie oświadczenia woli uprawniającego Wykonawcę do zawarcia umowy z OSD lub braku możliwości zawarcia umowy dystrybucyjnej na podstawie oświadczenia woli, Zamawiający powinien wziąć pod uwagę, że Wykonawca będzie mógł zainicjować proces PZS tylko wtedy, gdy do OSD zostanie dostarczona podpisana przez klienta umowa dystrybucyjna. Zgodnie z IRiESD OSD na przygotowanie i przesłanie do klienta umowy dystrybucyjnej ma czas do 21 dni kalendarzowych. Po przesłaniu takiej umowy przez OSD klient powinien ją podpisać i odesłać zwrotnie do OSD. Informujemy, że w przypadku braku zwrotu do OSD umowy dystrybucyjnej i zgłoszenia przez Wykonawcę procesu zmiany sprzedawcy, taki proces zostanie zweryfikowany negatywnie. W związku z powyższym zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przewidział czas niezbędny na zawarcie umowy dystrybucyjnej dla punktów poboru energii dla których umowa dystrybucyjna nie jest zawarta na czas nieokreślony? Czy Zamawiający samodzielnie zawrze umowę z OSD w terminie umożliwiającym skuteczną realizację procedury zmiany sprzedawcy? Odpowiedź nr 4 Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że w przypadku wszystkich punktów poboru objętych postępowaniem Zamawiający ma zawarte Umowy o świadczenie usług dystrybucji na czas nieokreślony. Pytanie nr 5. Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezwłocznie po podpisaniu umowy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla punktu poboru: - nazwa i adres firmy; - opis punktu poboru; - adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina); - grupa taryfowa (obecna i nowa); - moc umowna; - planowane roczne zużycie energii; - numer licznika; - Operator Systemu Dystrybucyjnego; - nazwa dotychczasowego Sprzedawcy; - numer aktualnie obowiązującej umowy; - data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy; - numer ewidencyjny - numer PPE oraz dokumentów: - Pełnomocnictwo, - dokument nadania numeru NIP, - dokument nadania numeru REGON, - KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka - dokument potwierdzający umocowania danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa. Odpowiedz nr 5 Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że przekaże niezwłocznie po podpisaniu umów w wersji elektronicznej Excel wszelkie dane, które jest w stanie pozyskać z faktur i umów: - nazwa i adres firmy; - opis punktu poboru; - adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina); - grupa taryfowa (obecna i nowa); - moc umowna; - planowane roczne zużycie energii; - numer licznika; - Operator Systemu Dystrybucyjnego; - nazwa dotychczasowego Sprzedawcy; - numer aktualnie obowiązującej umowy; - data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy; - numer ewidencyjny - numer PPE oraz dokumenty: - Pełnomocnictwo, - dokument nadania numeru NIP, - dokument nadania numeru REGON, - KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka dokument potwierdzający umocowania danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa. Pytanie nr 6. Zwracamy się z prośbą o wykreślenie § 2 ust.2 Projektu Umowy. W ramach wyjaśnień informujemy, iż Wykonawca nie jest w stanie wpłynąć na terminowe przekazanie danych od Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Ponadto informujemy, iż w zapisach umownych oraz instrukcji nie ma żadnych sankcji prawnych za nieterminowe przekazanie danych pomiarowych o ilości zużytej energii elektrycznej dla poszczególnych punktów. Odpowiedź nr 6 Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że nie wyraża zgody na usunięcie zapisu § 2 ust. 2. Zapisy pozostają bez zmian. Pytanie nr 7. Dotyczy § 5 ust. 3 Projektu Umowy. Z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, ustawowej zmiany przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu do treści: „Cena jednostkowa określona w ust. 1 nie ulegnie zmianie w okresie obowiązywania Umowy za wyjątkiem sytuacji, w której zmianie ulegnie stawka podatku VAT lub podatku akcyzowego lub gdy nastąpią zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, Ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej, ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, zmiana cen jednostkowych nie wymaga aneksu do umowy.” Odpowiedź nr 7 Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że dopuszcza możliwość zmiany ceny jednostkowej w dwóch przypadkach: a) zmiany podatku akcyzowego na energię elektryczną b) zmiany podatku VAT na energię elektryczną. W związku z powyższym, zapisy pozostają bez zmian Pytanie nr 8. Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji odnośnie okresu rozliczeniowego wskazanego w § 6 ust. 1 Projektu umowy. Jeśli Operator Systemu Dystrybucyjnego nie udostępni danych pomiarowych w terminie, czy Wykonawca może wystawić fakturę szacunkową? Odpowiedź nr 8 Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego odczyty układów pomiarowo-rozliczeniowych są dokonywane przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, który ma obowiązek przekazać je Sprzedawcy. W związku z powyższym Sprzedawca wystawia fakturę na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych od OSD. Pełnomocnik Zamawiającego nie wyraża zgodny na wystawianie faktur szacunkowych. Pytanie nr 9. Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji odnośnie terminu na wystawienie faktur wskazanego w § 6 ust. 9 Projektu umowy. Jeśli Operator Systemu Dystrybucyjnego nie udostępni odczytów i Wykonawca nie będzie mógł wystawić faktury /nie z własnej winy/, to czy kara umowna będzie również naliczana? Prosimy o jednoznaczną odpowiedź. Ponadto zwracamy się z prośbą o zmianę § 6 ust. 9 Projektu Umowy sprzedaży na zapis o treści: „9. Strony ustalają następujący sposób rozliczeń, w którym Wykonawca wystawia zamawiającemu na koniec okresu rozliczeniowego w terminie 14 dni od daty otrzymania danych od OSD,, z terminem płatności……” Odpowiedź nr 9 Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że nie wyraża zgody na modyfikację zapisu w § 6 ust. 9. Pełnomocnik Zamawiającego pragnie dodać, że OSD ma obowiązek przekazywania danych pomiarowo-rozliczeniowych nowemu sprzedawcy energii elektrycznej, a dokumentem, który reguluje te obowiązki jest Instrukcja Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej, na którą Wykonawca może się powołać w razie nieprzestrzegania instrukcji przez OSD. Jeżeli Wykonawca pomimo starań nie otrzyma odczytów od OSD, i tym samym nie będzie mógł wystawić faktury zgodnie z terminem umownym, kara umowna nie zostanie naliczona. Wykonawca będzie jednak zobowiązany udowodnić na piśmie Zamawiającemu, iż nie mógł pozyskać danych i rzeczywiście nie wystawił faktury nie z własnej winy. Pytanie nr 10. Dotyczy § 6 ust. 9 Projektu Umowy. Zwracamy uwagę, że określona przez Zamawiającego wysokość kar umownych w szczególności w odniesieniu do kary za każdy dzień opóźnienia w wystawieniu faktur, zdaniem Wykonawcy może zostać uznana jako kara rażąco wygórowana, co umożliwi jej podważenie na drodze sądowej, zgodnie z art. 484 §2 Kodeksu Cywilnego. Taka możliwość podważania wysokości kary umownej nie tylko narazi strony umowy na koszty postępowania sądowego, ale wiąże się także z niepewnością co do praw i obowiązków stron. Jednocześnie tak wysoki poziom kary umownej za odstąpienie od umowy zmusi Wykonawców do uwzględnienia tego elementu ryzyka przy wycenie usług dla Zamawiającego, co znajdzie wyraz w podwyższeniu ceny. Z tych względów zwracamy się z prośbą o usunięcie przedmiotowego zapisu. Odpowiedź nr 10. Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że nie wyraża zgody na modyfikację zapisów w § 6 ust. 9. Pełnomocnik Zamawiającego pragnie dodać, że OSD ma obowiązek przekazywania danych pomiarowo-rozliczeniowych nowemu sprzedawcy energii elektrycznej, a dokumentem, który reguluje te obowiązki jest Instrukcja Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej, na którą Wykonawca może się powołać w razie nieprzestrzegania instrukcji przez OSD. Jeżeli Wykonawca pomimo starań nie otrzyma odczytów od OSD, i tym samym nie będzie mógł wystawić faktury zgodnie z terminem umownym, kara umowna nie zostanie naliczona. Wykonawca będzie jednak zobowiązany udowodnić na piśmie Zamawiającemu, iż nie mógł pozyskać danych i rzeczywiście nie wystawił faktury nie z własnej winy. Pytanie nr 11. Zwracamy się z prośbą o zmianę § 8 ust. 1 Projektu Umowy sprzedaży na zapis o treści: „1. Wykonawca wstrzymuje sprzedaż energii elektrycznej w przypadku gdy Zamawiający zwleka z zapłatą za pobraną energię elektrycznej co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności.” W ramach wyjaśnień, informujemy iż powyższe reguluje nowelizacja Ustawy Prawo energetyczne z dnia 26 lipca 2013r. art. 6b ust.2 Odpowiedź nr 11 Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że zapis § 8 ust. 1 Projektu Umowy pozostaje bez zmian. Pytanie nr 12. Dotyczy § 11 ust. 3 Projektu Umowy sprzedaży. Uprzejmie informujemy, że wszelkie dodatkowe czynności dokonane przez Wykonawcę odbiegające od przyjętych standardów i wymogów stawianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa mogą skutkować wliczeniem tych czynności w cenę energii elektrycznej. Może to spowodować poniesienie dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o usunięcie przedmiotowego zapisu. Odpowiedź nr 12. Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że Wykonawca otrzyma załączniki do umów, w których zawarte są dane niezbędne do skutecznego zgłoszenia zmiany sprzedawcy oraz wypowiedzenia obecnie obowiązujących umów. Wykonawca zobligowany jest do wypowiedzenia umów kompleksowych, zgłoszenia zmiany sprzedawcy u OSD, a otrzymując od OSD ewentualne informację na temat chociażby negatywnych weryfikacji punktów poboru podczas zgłaszania, winien niezwłocznie skontaktować się z Zamawiającym w celu wyjaśnienia nieprawidłowości. Zapis § 11 ust. 3 Projektu Umowy pozostaje bez zmian. Pytanie nr 13. Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną. Odpowiedź nr 13. Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną.
/-/Justyna Korytko Pełnomocnik Zamawiającego
|