| Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.  | 
					x | 
			
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
							
								
								
								
 
											Publikacja aktualności 'Przetarg: Zakup energii elektrycznej na potrzeby Gminy Zawonia'  
								www.biuletyn.net/nt-bin/start.asp?podmiot=zawonia/ 
Zawonia: ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY ZAWONIA 
Numer ogłoszenia: 105132 - 2016; data zamieszczenia: 27.04.2016 
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy 
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. 
Ogłoszenie dotyczy: 
V zamówienia publicznego 
zawarcia umowy ramowej 
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) 
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY 
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zawonia , ul. Trzebnicka 11, 55-106 Zawonia, woj. dolnośląskie, tel. 
0-71 312-81-82, faks 0-71 312-81-82. 
• Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zawonia.pl 
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. 
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA 
POTRZEBY GMINY ZAWONIA. 
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy. 
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego 
zamówienia jest Zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego oraz jednostek 
organizacyjnych wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 
kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. Gmina Zawonia zawrze umowę wynikającą z niniejszego 
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego NA 
ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY ZAWONIA. Zamówienie - zakup 
energii elektrycznej do obiektów wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ: Szacunkowe 
zapotrzebowanie energii elektrycznej w okresie od 01.06.2016 r. do 31.05.2018 r. wynosi 1 558 
446,00 kWh. Szacunkowa wartość zamówienia w okresie od 01.06.2016 r. do 31.05.2018 r. wynosi 
366 234,81 zł. Wykonanie czynności wynikających z pełnomocnictwa, stanowiącego załącznik nr 2 
do projektu umowy (załącznik nr 4.2 do SIWZ), w szczególności Zamawiający zobowiązuje 
Wykonawcę do zgłoszenia wskazanemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji 
zawartej z Wykonawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej, składania oświadczeń woli, 
reprezentowania Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.. 
II.1.5) 
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających 
• Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających 
• 
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.00.00.00-3, 09.30.00.00-2. 
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. 
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. 
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2018. 
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, 
FINANSOWYM I TECHNICZNYM 
III.1) WADIUM 
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. 
III.2) ZALICZKI 
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA 
OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 
• III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli 
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania 
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 
o Opis sposobu spełniania warunku: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca 
wykaże, że posiada aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności 
gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu 
Regulacji Energetyki. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków 
udziału w postępowaniu: a) oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 
22 ust. 1 Pzp - wg załącznika nr 3 do SIWZ, b) aktualna koncesja na prowadzenie 
działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydana przez Prezesa 
Urzędu Regulacji Energetyki. 
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie 
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 
o Opis sposobu spełniania warunku: Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku 
świadczeń okresowych lub ciągłych - wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed 
upływem terminu otwarcia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w 
tym okresie co najmniej jedno zamówienie na sprzedaż energii elektrycznej o wolumenie 
co najmniej 750 000,00 kWh w skali roku. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające 
spełnianie warunków udziału w postępowaniu: a) oświadczenie o spełnianiu warunków, o 
których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp - wg załącznika nr 3 do SIWZ b) wykaz wykonanych, a 
w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw energii 
w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w 
okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres 
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, 
przedmiotu, dat wykonania i odbiorców złożony zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ, 
wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że dostawy te zostały wykonane lub 
są wykonywane należycie (np. zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ lub referencje) 
• III.3.3) Potencjał techniczny 
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 
o Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: 
a) oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp - wg 
załącznika nr 3 do SIWZ. 
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia 
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 
o Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: 
a) oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp - wg 
załącznika nr 3 do SIWZ. 
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa 
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 
o Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu: 
a) oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp - wg 
załącznika nr 3 do SIWZ. 
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ 
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W 
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 
USTAWY 
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 
należy przedłożyć: 
• potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub 
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności 
koncesje, zezwolenia lub licencje; 
• wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również 
wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem 
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli 
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, 
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały 
wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane 
należycie; 
• określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w 
wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach 
niewykonanych lub wykonanych nienależycie 
Wykonawca wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - 
wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu otwarcia ofert, a jeżeli 
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedno zamówienie 
na sprzedaż energii elektrycznej o wolumenie co najmniej 750 000,00 kWh w skali roku.; 
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 
ustawy, należy przedłożyć: 
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; 
• aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności 
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu 
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, 
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o 
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych 
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej 
Polskiej, przedkłada: 
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania 
potwierdzający, że: 
• nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w 
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej 
• lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 
lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy 
do grupy kapitałowej; 
III.6) INNE DOKUMENTY 
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) 
Dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca może na zasadach 
określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy Pzp, polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale 
technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub 
ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi 
stosunków. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż 
będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając 
w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału, kopii potwierdzonej notarialnie lub drogą 
elektroniczna opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą 
ważnego certyfikatu) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na 
potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie 
z art. 26 ust. 2b Ustawy Pzp, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego 
powstałą wskutek nieudostępnienie tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie 
ponosi winy. Jeżeli upoważnienie do podpisania i złożenia oferty nie wynika z dokumentów 
złożonych w ofercie takich jak: odpis z właściwego rejestru, do oferty należy dołączyć stosowne 
pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie. Wszystkie pozostałe 
wymagane dokumenty winny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z 
oryginałem przez osobę (-y) uprawnioną (-e) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. 
Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej 
Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w dziale IV SIWZ składa dokument lub dokumenty 
wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, 
że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, Dokumenty, o których mowa w pkt. 1 
działu IV SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu 
składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę 
lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1. działu IV SIWZ, 
zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby 
uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, 
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego kraju 
miejsca zamieszkania osoby i kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania 
lub przed notariuszem. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających 
się o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega 
wykluczeniu, składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o 
zamówienie: ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie 
zobowiązania; zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o 
udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w 
sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje 
pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów; 
pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt 
ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka 
korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem; Podwykonawstwo Zamawiający żąda 
wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć 
podwykonawcy (sporządzić wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SIWZ). W przypadku braku w 
ofercie w/w załącznika, Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował zamówienie bez 
udziału podwykonawców. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na 
którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu 
wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1, 
wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub 
wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania 
o udzielenie zamówienia. 
SEKCJA IV: PROCEDURA 
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT 
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 
IV.2.2) 
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: 
IV.3) ZMIANA UMOWY 
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na 
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: 
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian 
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy oraz określa warunki zmian (w granicach 
dyspozycji art. 144 ust.1): zmiany w strukturze organizacyjnej Wykonawcy lub Zamawiającego, 
dotyczące określonych w umowie nazw, adresów. Strony niezwłocznie poinformują się pisemnie o 
tych zmianach, na wniosek Zamawiającego możliwe jest zwiększenie lub zmniejszenie ilości 
punktów poboru energii elektrycznej wymienionych w załączniku nr 1 do SIWZ, zmiana nie może 
przekroczyć 15% zamówienia, zmiany osób reprezentujących strony; Strony niezwłocznie 
poinformują się pisemnie o tych zmianach, z przyczyn formalno-prawnych Zamawiający dopuszcza 
zmianę terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu 
wykonania zamówienia do 31.05.2018 r., cena jednostkowa netto (tj. cena bez podatku VAT) 
podana w formularzu oferty będzie podlegała zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany 
opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym cena jednostkowa brutto ulegnie 
zmianie wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT Zamawiający dopuszcza 
zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku wystąpienia zmian o 
których mowa w art. 142 ust. 5 Ustawy Pzp. Zmiana wysokości wynagrodzenia nastąpi, jeżeli 
strona Umowy, która wnioskuje o tę zmianę w przedstawionej kalkulacji kosztów wykonania 
zadania wykaże wpływ zmian o których mowa w art. 142 ust. 5 Ustawy Pzp na koszty wykonania 
zadania. Zmiana wysokości wynagrodzenia o których mowa w art. 142 ust. 5 Ustawy Pzp nastąpi w 
formie aneksu do Umowy sprzedaży energii elektrycznej, który obowiązywał będzie od dnia wejścia 
w życie przepisów, na podstawie których dokonane zostaną zmiany o których mowa w art. 142 ust. 
5 Ustawy Pzp. W przypadku zmiany o której mowa w art. 142 ust. 5 pkt. 1 Ustawy Pzp wysokość 
wynagrodzenia Wykonawcy zostanie naliczona na podstawie nowych przepisów. W przypadku 
zmiany o której mowa w art. 142 ust. 5 pkt. 2 Ustawy Pzp wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie 
zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, wynikającą ze zwiększenia 
wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości aktualnie 
obowiązującego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń 
publicznoprawnych, od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. W przypadku zmiany o której 
mowa w art. 142 ust. 5 pkt. 3 Ustawy Pzp wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość 
wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu 
uwzględnienia tej zmiany przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób 
bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego. 
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE 
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków 
zamówienia: http://www.biuletyn.net/nt-bin/start.asp?podmiot=zawonia/ 
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Zawonia 
ul. Trzebnicka 11 55-106 Zawonia. 
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub 
ofert: 10.05.2016 godzina 12:00, miejsce: Ofertę należy złożyć do dnia 10.05.2016 r. do godz. 
12.00 w siedzibie Pełnomocnika Zamawiającego - New Power Sp. z o.o., ul. Chełmżyńska 180A, 04 
- 464 Warszawa, pok. nr 214.. 
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w 
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz 
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie 
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na 
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie 
  | 
							||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||